Een dagje touren over Curaçao

31 mei 2023 - Willemstad, Curaçao

Ik weet niet wat me gistermorgen triggerde, maar ik keek toch even voor de zekerheid op de douchekop, en ja hoor . . . daar zat onze vrolijke vriend weer (zie filmpje).
Dit keer maar even laten zitten, en we zien vanavond wel weer, want we gingen er met z'n drieën een dagje op uit. Lotte bleef lekker thuis en heeft zich uitstekend vermaakt met van alles en nog wat.

Wij gingen naar verschillende plekken op Curaçao waar we tijdens onze voorbereiding over gelezen en gehoord hadden.

Eerst naar een plek waar diverse watervogels zouden zitten bij de baai Salina St. Marie. Dus met behulp van de kaart onze navigatie ingesteld en vervolgens op weg. De gehuurde auto bevalt perfect, en de airco is een echte verademing. Je zou haast alleen maar willen rijden . . .
Op de plaats van bestemming heeft Tim veel foto's kunnen maken en wij ook van elkaar.

Tim bij Salina St. Marie

Daarna zijn we doorgereden naar Playa Porte Marie. Een schitterende omgeving met een mooi strand en een heldere zee. Hier zouden ook varkentjes in zee zwemmen, maar degene die wij hebben gezien, lagen lekker in de schaduw te slapen.

Playa Porto Marie

Playa Porto Marie

Als laatste zijn we doorgereden naar Shete Boka, een nationaal park waar de kust erg ruig is. Het was er echt schitterend, maar wandelen werd ons afgeraden wegens de hoge temperatuur. Dus met de auto door het park en op mooie uitkijkpunten er heel even uit geweest om mooi opnames te maken (zie filmpje).

De foto's van de volledige dag vind je hier.

Thuis aangekomen hebben Lotte en ik nog even samen gezwommen en hebben Tim en Ellen samen gekookt.

Na het eten hebben we 'Joris de kikker' maar weer even verwijderd en wat verder buiten de deur gezet, zodat Ellen onbezorgd kon douchen.

Maar . . . vanmorgen werd ik alweer vroeg verwelkomd door onze vrolijke vriend 'Joris'.

Goedemorgen Joris

Op naar een mooie nieuwe dag . . .

1. Leidy:
    1 juni 2023
    Wat schattig die harige varkentjes en Ellen snap ik wel hoor met Joris, hij zou naar ineens een sprong maken. Mooie, leuke foto’s weer. Veel plezier nog
  2. Oma & Opa:
    1 juni 2023
    We mogen wel zeggen dat Joris "verkikkerd" op jullie is! Geeft toch wel een verbinding zo in de vreemde .. .. . Daarnaast hebben jullie het eiland weer aan een nieuwe verkenningstocht onderworpen. Ook daar beukt de zee ook behoorlijk op de kust. Mooi hoor de vertraagde opnamen. Prachtig om zo met jullie mee te reizen en indrukken op te doen!