Omgeving verkennen

16 augustus 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We hebben allemaal heerlijk geslapen en vandaag hebben we weer eens zelf ons ontbijt klaar gemaakt, maar we zijn wel in stijl gebleven.
Tim heeft lekker roerbak ei gemaakt, Lotte de verse jus-de-orange verzorgd, Ellen de tafel gedekt en ikzelf heb voor het geroosterde brood gezorgd. Het was weer heerlijk.

Vandaag was het een beetje een druilerige dag, maar we hebben toch een programma in elkaar geknutseld om zo min mogelijk van ons wensenlijstje te hoeven inleveren.

We wilden sowieso naar 'Kaap de Goede Hoop', en dat was wel een eindje rijden, dus wellicht dat het weer daar beter was. Onderweg zouden we 'Boulders Beach' aan doen, want daar zouden veel pinguïns moeten zitten.

Eenmaal bij 'Boulders Beach' was het weer inderdaad een stuk beter en we hebben een leuke wandeling 'tussen' de pinguïns weten te maken. Helaas had dit ook weer een commercieel tintje gekregen, maar daar hebben we ons verder niet door laten afleiden.
Wat ons opviel is dat de pinguïns in alle leeftijdscategorieën jongen hadden, zelf van eieren tot jong volwassen exemplaren. Waarschijnlijk dus niet aan een seizoen gebonden. Geweldig leuke dieren, zeker als de tegen de golven de  zee in proberen te lopen.

Hierna hebben we onze reis voortgezet richting 'Kaap de Goede Hoop', een plaats die je bezocht moet hebben als je in Kaapstad bent geweest.

Het was er erg druk met toeristen, maar we hebben onze momentjes gewoon afgewacht en hebben genoten van het uitzicht. Samen met Tim ben ik bij de vuurtoren geweest.

Geweldig om hier geweest te zijn.