The Curaçao Rif Mangrove Park

3 juni 2023 - Willemstad, Curaçao

Gisteren zijn Ellen, Tim en ik weer vroeg vertrokken richting Willemstad, en dit keer naar het Rif Mangrove Park. We waren er zelfs voor openingstijd en voordat het personeel arriveerde, maar daardoor konden we ons even goed oriënteren en een rondje om het park maken.
Het was ook uitzonderlijk rustig op de weg, dus we konden goed doorrijden. Ook hier heb je in het weekend dus minder verkeer op de weg.

Carmabi Curacao Rif Mangrove Park (1)

Mangrovegebieden zijn belangrijke ecosystemen. Op mangrovewortels is divers onderwaterleven te vinden, bestaande uit algen, sponzen en andere dieren en planten. Tussen en op deze wortels is een verscheidenheid aan zeefauna te vinden, waaronder vissen, krabben en kreeften (zie ook filmpje).
Daarnaast zijn er diverse watervogels (met name allerlei soorten reigers) te vinden.
Tim was hier dan ook weer helemaal in zijn element . . .

Tim in actie in The Curaçao Rif Mangrove Park

Morgen zal ik weer een aantal van zijn foto's in het verslag dag opnemen.
Voor een aantal overzichtsfoto's van het park (pas in 2020 aangelegd), verwijs ik graag naar de foto's van deze dag (zie hier).

Op de terugweg zijn we langs de supermarkt gegaan voor verse broodjes en hebben thuis lekker met elkaar ontbeten.

Het was tot nu toe de warmste dag, met een gevoelstemperatuur rond de 40 graden Celsius en een UV-index van 11.
Dus onze dag verder bij het zwembad onder de parasol vertoeft, en zo dachten er meer over (en dan bedoel ik de beesten van het park).

Leguaan bij het zwembad

Hagedis bij het zwembad

Trouwens, Joris (de kikker) is nu al drie keer buiten de deur gezet, maar is elke keer weer terug gekomen. 's Avonds later op de avond gaat hij zelf naar buiten om te jagen, maar 's morgens zit ie gewoon weer op z'n vertrouwde stekkie. Dus we laten 'm nu maar zitten . . .

Vandaag gaan we een Aquafari Tour maken. We zijn ontzettend benieuwd, en een aantal van ons vinden het heel erg spannend . . .

1. Arie en Janneke:
    4 juni 2023
    WoW! Wat genieten jullie van een prachtige vakantie! En Tim heeft schitterende foto’s gemaakt! Wel erg warm…pfoe 40 gr., gelukkig zwembad dichtbij.
    Veel plezier en genietse verder!
  2. Annette van Rossen:
    5 juni 2023