Zeranka Lodge

6 augustus 2017 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we het iets rustiger aan gedaan, want we wilden pas om 10:00 uur vertrekken richting ‘Zeranka Lodge’. Van deze bestemming hadden we hoge verwachtingen, zowel van de accommodatie als van de omgeving.
Volgens de navigatie zou de reis ongeveer 3 uur in beslag nemen, dus dan zouden we redelijk op tijd moeten aankomen om van de goede verwachtingen te kunnen genieten.

Deze plek was dan ook een ware cultuurschok, want hoe dichter we bij onze bestemming in de buurt kwamen, hoe duurder de rondrijdende auto’s werden.

We reden een prachtige villawijk binnen, met het ene huis nog groter en moderner dan de andere, en het ene huis had een hekwerk en het andere huis had een hoge muur met bewaking.

Op de plaats van bestemming ging een hekwerk op afstand voor ons open en we reden een mooi binnenplaatsje op. We werden hartelijk ontvangen door een ‘sjieke dame’ die ook voortreffelijk Engels sprak. We kregen een eigen lodge toebedeeld met een leuke veranda, en een hekwerk richting ‘the beach’. Een accommodatie en omgeving waar we wel langer hadden willen blijven, maar het was maar voor één nachtje.

We zijn een paar keer naar het strand geweest, maar de zee was te ruig om te kunnen zwemmen en op deze locatie was ook geen ‘haaiennet’ om het zwemmen veilig te maken.

Maar . . . uitwaaien hebben we zeker gedaan!

1. Gert-Jan:
    7 augustus 2017
    Alweer een leuk verhaal en mooie foto's.
    Vooral blijven genieten.
  2. Ellen:
    Sjiek-de-friemel hoor!
  3. Annette van Rossen:
    7 augustus 2017
    Woh ! Jullie 'eigen' paradijs !