Swaziland ‘here we come’

31 juli 2017 - Ezulwini, Swaziland

Vandaag gaan we het Kruger Park helaas verlaten en trekken we verder naar Swaziland.

Wat hebben we allemaal ontzettend genoten van het verblijf in het Kruger Park. De grote imposante dieren, maar daarnaast de kwetsbaarheid van het geheel.

De laatste 60 kilometer leggen we binnen het Kruger Park af naar het zuiden, waar we de laatste dieren nog in weten te ‘spotten’. En in de allerlaatste kilometers staan ons nog drie neushoorns op te wachten. Wat een schitterend tafereel!

Voldaan en tevreden over wat we allemaal hebben gedaan en gezien, verlaten we het park.

De weg richting Swaziland is erg afwisselend. Echt alles wat je op een boerderij tegenkomt, loopt hier gewoon los langs de weg.
Om Swaziland in te komen, moeten we ons bij twee grensposten melden. Erg vrolijke en amicale mensen begroeten ons en maken een praatje met ons. Helaas is het onderweg gaan miezeren, zodat we niet lang buiten kunnen blijven staan.

Eenmaal in Swaziland zien we schoolkinderen in uniformen uit school komen en de lange weg naar huis langs de autoweg teruglopen. Enkele zijn volgens ons nog maar rond de 6 jaar.

De route stijgt en daalt enorm, en we rijden door een dichte mist onze route af. We hebben hierdoor helaas weinig van de omgeving kunnen zien, want deze schijnt echt heel mooi te zijn.

We stoppen onderweg niet, omdat het te slecht weer is. Hierdoor arriveren we vrij vroeg (14:30 uur) bij onze volgende accommodatie, waar we heerlijk van onze welverdiende rust genieten. We hebben gezamenlijk de foto’s op onze kamer zitten bekijken onder het genot van een blikje frisdrank dat we nog mee hadden genomen.

Om 18:00 uur zijn we gaan eten. De kaart was niet groot, maar het eten was voortreffelijk.

Rond 20:30 uur waren we terug, zijn gaan douchen en lekker in ons mandje gekropen.

Morgen een redelijk lange rit naar St. Lucia.

1. Annette van Rossen:
    Hoi !
    Ik word er echt stil van.....
    Wat bijzonder om de big five te spotten maar ook de prachtige natuur waar jullie 'zo maar' deel van uit maken.
    Heel bijzonder ! Geniet er van !
  2. Mechteld:
    1 augustus 2017
    Fijn om zoveel moois over jullie reis te horen! Genieten!!
  3. Gerda van de Merwe:
    1 augustus 2017
    Wat een bijzondere reis zo met z'n vieren en bijzonder dat ik daar van mag meegenieten.
    Fijne reis verder. Ik kijk uit naar de rest van de reisverslagen.