Op naar Skukuza . . .

30 juli 2017 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Vandaag toch maar weer eerder vertrokken om onze reis richting Skukuza in te zetten.
Gisteren was helaas het niet gelukt om ons lijstje van de ‘big 5’ volledig te kunnen afvinken, dus ‘de jacht’ op de neushoorn was vandaag ons motto.

We hebben weer erg veel gezien, en één van de mooiste dingen was een hele kudde olifanten die voor onze auto gingen oversteken. Hier hebben we natuurlijk ontzettend veel foto’s van. Volgens mij is ondertussen de camera aan Tim z’n handen vastgegroeid ;-)

Ook hebben we de buffel en de leeuwen weer gespot, maar het luipaard en die gewilde neushoorn hadden we nog steeds niet zelf gevonden.

Vlak voordat we onze volgende bestemming zouden bereiken konden we nog een weggetje in naar een drinkplaats, dus met elkaar besloten daar toch nog maar even in te gaan.
Op de heenweg zijn we niet iets spectaculairs tegengekomen, maar op de terugweg zag ik ineens in de verte iets liggen. En . . . ja hoor, het was de witte neushoorn.
Voorzichtig heb ik de auto tussen de stenen door weten te krijgen om dichter bij dit kolos te komen. Uiteindelijk ging de neushoorn toch staan en hebben we ‘m op de ‘gevoelige plaat’ weten vast te leggen. Wat een euforisch moment voor ons allemaal!