Zelf safari rijden

29 juli 2017 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we iets later opgestaan dan de dagen hiervoor, want al het reizen, het in- en uitpakken van de bagage en de indrukken die we op doen zijn best vermoeiend.

Na wederom een heerlijk ontbijt zijn we met de eigen auto op weg gegaan naar de Phalaborwa gate van het Kruger Park. Het is elke keer heel veel papierwerk voordat je een grens van iets oversteekt, dus ook de grens van het Kruger Park.
We hadden allemaal een spannend gevoel, want wat zouden we zelf tegenkomen en hoe dichtbij kan je de dieren benaderen, of benaderen ze ons in de auto.
Als eerste kwamen we de buffels weer tegen. Terwijl we ze rustig stonden te bewonderen schrokken ze ergens van, en rende richting de auto . . . Gelukkig bleven ze op voldoende afstand, maar de foto laat zien hoe dicht bij we eigenlijk stonden. We konden de vliegen op z’n neus tellen.

We zijn na een tijdje van het verharde pad af gegaan, want dat is eigenlijk het leukste en geeft je het echte ‘safari-gevoel’. Daar kwamen we een eenzame olifant tegen, die zichzelf tegen een boom staande hield. Normaal gesproken zou ik nooit zo dicht bij een olifant gaan rijden, maar ik moest erlangs en hij nam haast geen notie van ons. Wel weer een heel mooi plaatje voor deze blog.

En zo ging het de hele dag door, giraffen over de weg, een hyena vlak voor onze auto, zodat we op het einde van de dag weer moeten haasten om voor het donker bij onze nieuwe bestemming (Elephants restcamp) te komen.
Maar dat is gelukt ;-)
Na inchecken en een heerlijke maaltijd zijn de kinderen rond 21:00 uur gaan slapen en zijn wij niet lang daarna gevolgd.

1. Cor & Monica Hollestelle:
    1 augustus 2017
    Wat een belevenissen allemaal, erg mooi om dit op deze manier mee te maken!!!!Blijf genieten, doen wij het ook, laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.