Hippo en croc cruise

2 augustus 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Na wederom een geweldig ontbijt zijn we op weg gegaan voor onze 'Hippo en Croc cruise'. Op de parkeerplaats werden we al welkom geheten door iemand die wel op onze auto wilde passen. Dat gebeurd hier geregeld, en het is dan gebruikelijk om deze persoon nadien een kleine vergoeding te geven. Als je dan terug komt wordt je naar je eigen auto begeleid.

Met 15 passagiers en een vrouwelijke 'kapitein' gingen we het water op en kregen we keurige uitleg over de Hippo's, krokodillen, watervogels en de beplanting om en in het water. Er werd ons verzekerd dat we rond de 70 à 80 Hippo's zouden gaan zien, en dat heeft ze ook waar gemaakt. Op een gegeven moment kom je oren en ogen tekort, want de één doet z'n bek wagen wijd open en de andere zijn weer met elkaar aan het ravotten.

Ook de krokodillen zijn erg imposant, en liggen roerloos aan de kant in het zonnetje op te warmen.

De cruise duurde twee uur, en daarna zijn we weer naar ons gasthouse gegaan om lekker een kopje cappuccino te drinken met zelf gemaakte lekkernij door de plaatselijke bevolking.

Lotte is aansluitend gaan zwemmen en Tim en ik zijn nog even in de omgeving gaan wandelen om diverse soorten vogels te spotten. Vandaag dus echt een relax dag.

Morgen gaan we via een wildpark richting de kust om daar van rotsen en de kustlijk te genieten.

1. Th.Doorman:
    2 augustus 2017
    Volgens mij genieten jullie volop. Vooral blijven doen.
    Leuk om te lezen. Gr. Karin en Theo
  2. Cor & Monica Hollestelle:
    3 augustus 2017
    Lotte, nog last gehad van de Hippo`s & Crocks tijdens het zwemmen?
    In Nederland op dit moment een stevig briesje langs en op het water!!!
    Heel veel plezier daar en tot laterrrrrrrrrrrrrrr
  3. Janine Korver:
    3 augustus 2017
    Leuk die vogels en de hippo' in t water!! Alleen de krokodillen vind ik maar niks. Heerlijk zo'n dagje relaxen!!! Veel plezier bij jullie volgende trip!!