Dagje 'Wetland park' en kust

3 augustus 2017 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan, en zijn we om 08:15 uur gaan ontbijten. Daarna zijn de kinderen in ons verblijf gebleven, en hebben Ellen en ik de was opgehaald bij de wasserette. Alles keurig gewassen en gestreken, wat een luxe.

Vervolgens zijn we naar het 'wetland park' gereden en na (wederom) veel invul- en papierwerk, konden we het park binnengaan. In eerste instantie viel het park een beetje tegen, want we waren al enkele uren onderweg, en we hadden nog niet veel spectaculairs gezien, buiten enkele bijzonder vogels om.

Aan het einde van het park kon je het strand betreden, en we besloten daar onze broodjes te smeren en op te eten, en zo dachten de apen daar ook over. Lotte en ikzelf hebben maar een stok gezocht, en terwijl Ellen het brood smeerde, hielden wij de wacht en hielden de apen op afstand met onze stokken. Ik vond het heel erg grappig, maar Ellen beleefde er niet zo veel lol aan . . .

Tim heeft het fototoestel niet los gelaten, en wist toen zelfs een aantal walvissen te spotten en wederom fenomenaal vast te leggen. De fontein uit de spuitgaten viel het meeste op, dus dan moest hij snel richten en het plaatje schieten.
Ik vermoed dat er een groep van ongeveer 5 à 10 voorbij de kust trokken.

Op de terugweg naar ons verblijf kwamen we nog een gezinnetje van de witte neushoorn tegen. Geweldig!!
Toen we stonden te kijken, kwamen ze steeds dichter bij, en op gegeven moment stonden ze naast onze auto. Ik heb verschillende keren getwijfeld om weg te rijden, want ze hadden een jong en kunnen dan best agressief zijn. We hebben echt schitterende opnamen kunnen maken.

Morgen gaan we verder naar de Drakensberg, en wordt het weer een lange dag, dus vanavond weer op tijd naar bed.

1. Annette van Rossen:
    3 augustus 2017
    O ja, ik snap Ellen wel !
    Het is elke dag weer een feestje om jullie reist te mogen volgen.
    Veel plezier daar !
  2. Oma & Opa:
    3 augustus 2017
    Wat een geweldige dag hebben jullie weer gehad en wat een schitterende foto's! Dit zijn voor jullie allemaal onvergetelijke ervaringen en wij beleven het mee dank zij de blogs, die je dagelijks stuurt.
  3. Lia en Willem:
    4 augustus 2017
    Geweldig mooi, ook de foto's zijn mooi scherp. Geniet van deze mooie vakantie....