The Fernery Lodge

9 augustus 2017 - Stormsriver, Zuid-Afrika

Vanmorgen hebben we ons na het ontbijt om 10:00 uur uitgecheckt, om op weg te gaan naar onze eigen geboekte locatie. We zijn benieuwd of we hier geen spijt van gaan krijgen, want we hebben wel gemerkt dat de accommodaties er op de website soms beter uit zien, dan in werkelijkheid.

Na 2,5 uur kwamen we in de buurt van onze bestemming, en dat zag er totaal niet uit zoals we hadden verwacht. Via boeren landweggetjes en een gekapt bos waar de takken, bladeren en zaagsel nog over de weg lagen, kwamen we bij een bruggetje waarvan we niet zeker wisten of deze ons wel ging houden met een steile helling naar beneden er naar toe en gelijk een steile helling erna weer omhoog. Maar de tomtom wees ons deze kant op, en veel alternatief hadden we ook niet. En . . . we hebben de gok maar gewaagd. Na de krachtige 4x4 in de 'poser-mode' gezet te hebben, reden we als een echte rally door de kuilen en over bulten richting het bruggetje en daarna weer moeiteloos omhoog.

Gelukkig hebben we deze keuze gemaakt, want nog geen kilometer verder bereikte we onze bestemming. Het leek allemaal anders dan wat we voor ogen hadden, maar toen we de rondleiding kregen bleek het inderdaad zo mooi te zijn (zo niet mooier) dan op internet.

Wat een uitzicht vanuit het restaurant en de lounge, geweldig.

Daarna werden we naar onze Lodge gebracht, en toen viel onze mond open van verbazing, wat een groot complex voor ons zelf, en wat ontzetten netjes en mooi.

We hebben toen gelijk besloten om de rest van de dag van de faciliteiten van deze accommodatie te genieten, en zo hebben we na een heerlijke lunch op het terras lekker in de jacuzzi gezeten met een uitzicht over het vallei en aan het einde de zee.

Tim en Lotte hebben 's middags dankbaar gebruik gemaakt van het zwembad en 's avonds hebben we genoten van het voortreffelijke diner in het restaurant.

Jammer dat we hier maar één dag verblijven . . .

1. Th.Doorman:
    10 augustus 2017
    Het klinkt nog steeds erg goed. Blijf genieten.
  2. Annette van Rossen:
    10 augustus 2017