Knysna Elephant Park

11 augustus 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Na een heerlijke nachtrust en een lekker ontbijt zijn we naar het Elephant Park van Knysna gegaan. Hier heb je de mogelijkheid om de olifanten te voeren, met ze te wandelen en aan te raken, dus daar keken we allemaal wel naar uit.

Na een introductiefilm werden we in een wagen met banken achter een tractor naar de plaats gebracht waar we de olifanten konden voeren. De olifanten wisten dat precies, want zodra ze de tractor zagen aankomen gingen ze achter de constructie staan om gevoerd te worden. De twee emmertjes met voer die we bij de entree hadden gekocht waren binnen no-time leeg, en gingen de kolossen weer verder met waar ze voorheen mee bezig waren.

Nu konden we ze van dichtbij bekijken en aanraken. Wat een geweldige ervaring en wat een aparte huid hebben deze beesten. Het is grof, stug en ruw en bevat hele korte dikke haren, maar als je de juiste richting op strijkt is het toch ook wel weer 'zacht'.

We hebben natuurlijk allemaal even voor deze kolossen geposeerd, dus er zijn weer voldoende foto's gemaakt.

Na deze bijzondere ervaring is het gaan miezeren, en zijn we naar het waterfront gegaan in Knysna om de lokale winkeltjes te bezoeken en ergens te lunchen.

Vervolgens zijn we naar ons verblijf terug gegaan om lekker bij de open haard te zitten, deze blog te schrijven en de reisboeken open te slaan om de laatste week van onze vakantie door te nemen en keuzes te maken in de dingen die we willen gaan zien en ondernemen.

Vanavond gaan we naar hetzelfde restaurant waar we gisteren geweest zijn, want het eten was voortreffelijk en de keuze uit het eten was enorm. Heerlijk . . . !

1. Annette van Rossen:
    11 augustus 2017
    Echt bijzonder jullie zo tussen de olifanten ! Fantastisch ! Leuk om de foto 's te zien.