Walvis safari

14 augustus 2017 - Hermanus, Zuid-Afrika

We hebben heerlijk geslapen in ons mooie appartement en hebben, in verhouding tot de andere dagen, redelijk rustig aan kunnen doen. Vandaag hadden we immers onze walvis safari om 14:00 uur.

Na ons ontbijt hebben we de koffers tijdelijk opgeslagen in het hotel en zijn we met de auto uit de parkeergarage op pad gegaan. Als snel hadden we een plekje en werd gevraagd of onze auto ook gewassen moest worden. Hier hebben we maar mee ingestemd, want deze was al 3 dagen niet gewassen ;-)

De boulevard overstekend waren we gelijk op de plek waar we wilde zijn, de kust. Hier kan je mooi uitkijken over de oceaan, en in de verte zagen we de kolossen al weer liggen. We hebben in Hermanus nog wat 'ge-shopt', en gewandeld en uiteindelijk langs de kust richting de walvissen gereden.

We konden de auto netjes parkeren, en na wat rotsen afklauterend, konden we tot ongeveer 50 meter van de walvissen komen. Schitterend!!
Hier hebben we veel foto's genomen, en de tijd vloog voorbij . . .

We moesten (helaas) weg voor de boottocht, maar deze beloofde ook erg mooi te worden, dus dat maakte de keus uiteindelijk toch mogelijk.

Met de boot gingen we ver de oceaan op, en deze was toch redelijk in beweging, dus onze zeebenen zijn weer enigszins getraind. Gelukkig hebben we geen van allen last van zeeziekte, dus we hebben de reis op dat vlak goed doorstaan.

Het duurde enige tijd voordat we ook maar iets van walvissen opvingen, en daar voeren we dan ook rustig naar toe. We hebben heel veel foto's gemaakt, maar het live spotten van deze beesten is toch meer bijzonder dan de foto's 'an zich'.

De taferelen waar we op gehoopt hadden, hebben helaas niet plaatsgevonden, maar desalniettemin zijn we blij deze tocht gemaakt te hebben en zijn we een hele bijzondere ervaring rijker.

Vervolgens zijn we naar Stellenbosch gereden waar we in een zeer smalle parkeergarage onze auto kwijt konden en wederom keuring naar onze kamers zijn begeleid.
Het hotel had net een nieuw restaurant, en daar hebben we dan ook van een voortreffelijk diner kunnen genieten. En . . . wat een ontzettende leuke en lieve ober hadden we hier, super genoten met elkaar!

1. Leidy:
    15 augustus 2017
    Hoi allemaal, ik vroeg me alleen af op wat voor taferelen jullie eigenlijk gehoopt hadden. Wat ik hier zie op de foto's is al zo bijzonder, wat een kolossen. Wat een ervaringen weer allemaal. Het genieten gaat gewoon door. Heerlijk hoor. Veel plezier nog.
    Groetjes, Leidy
  2. Annette van Rossen:
    15 augustus 2017
    Wat een bijzondere ervaring !
    Heerlijk om weer met jullie mee te genieten. Prachtig die walvissen !
    Nog veel plezier !!!
  3. Janine Korver:
    15 augustus 2017
    Prachtig mooi die walvissen!! Wat zijn dat grote beesten zeg!!! En ik was ook benieuwd, wat hadden jullie eigenlijk willen zien,wat niet gelukt was? Deze reis was voor mij, om dit mee te maken via de telefoon al geweldig te zien!! Veel plezier nog!!!