Oudtshoorn

12 augustus 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we na het ontbijt om 09:00 uur vertrokken richting Oudtshoorn. We kregen nog de tip van onze gastvrouw dat we onderweg een plaatselijke markt tegen zouden komen, en dat deze zeker de moeite waard was om even te kijken. En . . . zo gezegd, zo gedaan.

En inderdaad het was een grote markt met veel streekproducten en allerlei snuisterijen. We hadden van te voren afgesproken hier een uurtje te blijven, omdat we meerdere dingen vandaag op het programma hadden. Maar goed ook dat we dit afgesproken hadden, want we hadden hier veel langer kunnen vertoeven. Wat een leuke en gezellige plek om te zijn.

Hierna hebben we onze weg vervolgd en hebben een stuk van de 'garden route' gereden (Route 62). Gedurende deze route heb je schitterende uitzichtpunten over bergen en dalen. Het was gelukkig weer helder en zonnig weer, dus we konden volop van de uitzichten en de natuur genieten.

Rond 13:00 uur kwamen we bij onze bestemming (De Zeekoe) aan, en werden we rondgeleid binnen het complex en de mooi aangelegde tuin met zwembad, ligbedden en terrasjes. Hierna werden we naar onze kamers gebracht, die er ook weer ontzettend mooi en verzorgd uitzagen. Wederom schitterend.

Na een drankje en onze eigen gesmeerde boterhammen genuttigd te hebben, zijn we op een struisvogel safari geweest, wat ook weer ontzettend leuk en leerzaam was.
Wat een grote beesten zijn dat, en wat een leuk koppies hebben ze toch.

Voor en na de struisvogel safari is Tim nog de tuin van de Zeekoe in geweest om de diverse aanwezige vogels vast te leggen.

Morgen gaan we om 07:00 uur op stokstaartjes safari, waarna we aansluitend bij terugkomst gaan ontbijten. Als het dan mooi weer is, gaan Tim en ik vervolgens nog met een 'birdwatcher' op stap.
Een volle dag, want daarna moeten we nog ruim 4 uur rijden naar onze volgende bestemming in Hermanus.

Dus . . . vroeg ons mandje in vandaag!

1. Annette van Rossen:
    12 augustus 2017
    Ziet er weer geweldig uit !
    Wat een ervaringen allemaal...
    En Edwin complimenten aan jou, fantastisch hoe je alles omschrijft !
    We kijken iedere keer weer uit naar jullie verhalen en foto 's.
  2. Janine Korver:
    13 augustus 2017
    Hallo familie, weet je wel of Ellen met jullie mee is? Ik zie haar bijna niet op de foto's? Mooie foto's weer!! Is het ook niet erg vermoeiend, maar wel mooi?!! Alles op foto's vast te leggen!!Veel plezier nog!!! Knuffel, Janine