Het Kruger Park

28 juli 2017 - Phalaborwa, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we erg vroeg opgestaan om ons om 05:45 uur te melden bij de receptie van ons verblijf voor de full-day safari door het Kruger Park. Met onze lange broek, T-shirt en dikke vest nestelen we ons in de open jeep van de ranger en vertrekken we richting het Kruger Park. We dachten nog wat een lekkere dekens om op te zitten, maar al snel hadden we door dat we daaronder moesten gaan zitten, want de wind die je tijdens de rit op dat tijdstip vangt, snijdt door alles heen.

Om een lang verhaal kort te maken, het was voor ons echt een mega belevenis. Met een open jeep tussen de wilde dieren door te rijden.

Als eerste kwamen we impala’s tegen, en toen waren we al erg onder de indruk. Daarna zagen we diverse soorten vogels, die we in Nederland nog nooit waren tegen gekomen. En dan . . . de eerste van het lijstje van de ‘big five’, de buffel. Wat een ontzettend groot beest is dat.

Na drie uur rijden zijn we een soort reservaat in gereden, waar we ons uitstekend verzorgde ontbijt hebben genuttigd.

De dag heeft zich in no-time afgespeeld, en we hebben vandaag ruim 1600 foto’s als gezin gemaakt. Dat is een heleboel, maar onze nieuwe camera maakt meer dan 10 opnamen per seconde, dus dan valt het eigenlijk ook wel weer mee ;-)
Daarnaast heeft Lotte ook de camera ontdekt, en maat ze schitterende plaatsjes van de omgeving.

Tim heeft de mooie bijeneter schitterend weten vast te leggen (zelfs in de vlucht), dus alle lof is voor hem.

Aan het einde van de dag hebben we vier van de vijf van de ‘big five’ weten te spotten en vast te leggen, dus dat is een schitterende score voor deze eerste dag in het Kruger Park.

Dit keer waren we op tijd terug in onze rondavel, en hebbn we heerlijk in de late middagzon ons kopje koffie genuttigd.

Samengevat, een onvergetelijke dag . . .

1. Annette van Rossen:
    29 juli 2017
    Bedankt dat we dit mogen 'mee beleven ' !!
    Daar wordt je stil van .....
  2. Gert-Jan:
    29 juli 2017
    Mooi om te lezen en zien dat jullie het erg naar jullie zin hebben.
  3. Wieger:
    Wat een mooie foto,s
  4. Jannie:
    29 juli 2017
    Ziet er erg mooi uit allemaal, en zelfs het luipaard al gezien!
  5. Rens.:
    29 juli 2017
    Wat is het mooi om dag na dag met jullie mee te reizen.
    We trekken wel een week uit om de foto's te bekijken hoor?
    Geniet ze. Groetjes
  6. Annette van Rossen:
    29 juli 2017
    Hoi allemaal daar in Afrika,wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Fijn dat het goed gaat en wat een prachtige foto's jullie maken. Ik ben onder de indruk. Alle goeds Gr. Martien.
  7. Th.Doorman:
    Dat ziet er allemaal fantastisch uit. Geniet ervan. Gr Theo en Karin
  8. Leidy:
    29 juli 2017
    Wat zijn jullie een mooie ervaringen aan het opdoen, echt onvergetelijk om al die wilde dieren te zien en wat een prachtige foto's, de een is nog mooier dan de ander. Ook heel leuk die overnachtingsplek. Veel plezier maar weer verder. Groetjes van Leidy
  9. Ellen:
    29 juli 2017
    Wat een fantastische foto's. En die geven dus de werkelijkheid niet eens écht weer. De mooiste beelden en herinneringen staan dan ook altijd op je netvlies zegt men. Jullie netvlies maakt dus overuren!
    Ben er een beetje stil van dat ik als collega zo met jou en je gezin mee op reis mag Edwin.
  10. Arie en Janneke:
    30 juli 2017
    Wat een reis... geweldig! En wat leuk dat jullie ons zo goed op de hoogte houden van alles wat jullie meemaken. Ook schitterende foto's! Wij genieten op die manier een beetje met jullie mee. Veel plezier weer verder en geniet ervan. Groetjes!
  11. Janine Korver:
    30 juli 2017
    Wat gaaf om die dieren zo in t echt te zien!!! Bedankt dat we mogen mee-kijken op jullie reis!! Nog heel veel genot en kijkplezier!!!
  12. Ingeborg:
    31 juli 2017
    Hoi Lotte, Tim, Ellen en Edwin,

Er waren even wat reisverhalen in te halen voor mij, maar wat een geweldig blog! En wat een prachtige verhalen. Zelf zijn wij net terug, maar ik heb direct weer zin om alles te pakken en op reis te gaan! Leuk dat de reis zo mee te beleven is. Geniet van het avontuur!

Groetjes Ingeborg